Jak to asi vypadá ve vesmíru, co jsou to planety a černá díra, jak funguje zemská přitažlivost a o spoustě dalších zajímavostí, jsme se bavili celých 14 dní a téma nás dokonale pohltilo. Vlastní vesmír, rakety a měsíc s kosmonauty jsme si společně vytvořili. V pracovním listě jsme pomáhali najít cestu kosmonauta ke své raketě. Vesmírně, vlastně nesmírně důležité je SLUNCE, které jsme modelovali.

I 200114 009I 200114 010I 200114 001I 200114 012

Pustili jsme se také do abstraktního znázornění vesmíru (který jsme vytvořili obtiskáváním různých pomůcek na černou čtvrtku  …  Už také víme, co tvoří Sluneční soustavu i jak vypadá život ve vesmíru. Prohlíželi jsme si knihy, časopisy a encyklopedie, ve kterých jsme hledali vesmír. Soustavu planet jsme si prohlíželi na modelu.

I 200114 021I 200114 023I 200114 004I 200201 011

Skládali jsme raketu, hráli sudoku, kreslili svou planetu (uvolňovali ruku, trénovali správný úchop tužky). Malovali jsme vesmír tuší, vybarvovali křídami.

I 200123 001I 200201 004I 200201 003I 200201 027I 200201 029

Vyrobili jsme si společně z krabice svou raketu. Někdo natíral, někdo tvořil špičku z alobalu, někdo kreslil naši vlajku a všichni jsme se těšili na „PRVNÍ CESTU DO VESMÍRU“.

I 200201 012I 200122 001I 200122 002I 200122 003I 200201 028

Výcvik kosmonautů – využili jsme míče (overbaly a gymbaly), abychom si zahráli na pohyb planet. 

I 200201 019I 200201 020I 200201 026

Prolézali jsme černou díru a hráli na Slunce se stuhami.

I 200201 031I 200201 033I 200201 001I 200201 006

Zatmění Slunce – Vyzkoušeli jsme si, jaké by to bylo, kdyby Slunce nesvítilo. Děti vymyslely, že by to bylo možné s baterkami. A tak si je druhý den přinesly do školky a při zatmění se pokoušely orientovat se ve třídě. Nechyběl ani baterkový tanec.

I 200201 014I 200201 015I 200201 016I 200201 017I 200201 018

fotogalerie

Třída SRDÍČKA Srdíčka80x80

Pracovníci: 

Bohumila Černá - učitelka

Bc. Natálie Krobová- učitelka

Jana Kubínová - úklid