Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/www/msalergo.cz/www.msalergo.cz/templates/ms_www/functions.php on line 205
Tak už je tu září a my jsme po dlouhé době zase spolu ve školce na SRDÍČKÁCH. Nové děti se postupně adaptovaly na nové prostředí. Starší děti byly rády, že se sešly s kamarády a opět si mohly společně hrát. V prvních týdnech jsme vytvářeli a opakovali pravidla - jak se máme ve školce chovat a co se naopak nesmí. Poprvé jsme společně tvořili "Já a můj kamarád".
Ve středu jsme cvičili v tělocvičně, plnili jsme první úkol ze sešitu (projekt SE SOKOLOEM DO ŽIVOTA), nalepili jsme si první samolepku do sešitu. Krásné babí léto si užíváme na školní zahradě, hrajeme si na písku, povídáme si pod pergolou, jezdíme na bobokárách a vozíme panenky v kočárcích. Je nám společně dobře. :-)
Požili jsme nevšední hudební vystoupení "Bubnování v kruhu". Pan lektor Etienne Van San přivezl africké bubny, na kterých si všechny děti v kruhu mohly vyzkoušet bubnování. Děti nejen bubnovaly, ale také zpívaly, tančily, hrály si a společně vše prožívaly. Skupinové bubnování má totiž velmi blahodárné účinky. Utužuje kolektiv, odbourává stres a agresivitu. Dokáže navodit atmosféru plnou emocí, hravou i dramatickou, tichou i ohlušující. Bubnování je prostě jedinečný zážitek.
Co je to Malá technická univerzita?
Připravili jsme pro malé předškoláky sérii hravých setkání: Malou technickou univerzitu (MTU). Cílem projektu Malá technická univerzita je, co nejdříve a na základě přirozené hravosti a poznání světa kolem sebe, vzbudit zájem dětí i pedagogických pracovníků o technické obory. Prostřednictvím programu MTU pěstujeme v dětech vztah k reálnému světu a přispíváme k rozvoji technického vzdělávání již u předškolních dětí. Lekce jsme připravovali nejen s pedagogy a psychologem, ale také s architektem či projektanty.
Zdroj a více informací naleznete zde: https://www.mtuni.cz/mtu-pro-ms
Jak to asi vypadá ve vesmíru, co jsou to planety a černá díra, jak funguje zemská přitažlivost a o spoustě dalších zajímavostí, jsme se bavili celých 14 dní a téma nás dokonale pohltilo. Vlastní vesmír, rakety a měsíc s kosmonauty jsme si společně vytvořili. V pracovním listě jsme pomáhali najít cestu kosmonauta ke své raketě. Vesmírně, vlastně nesmírně důležité je SLUNCE, které jsme modelovali.
Pustili jsme se také do abstraktního znázornění vesmíru (který jsme vytvořili obtiskáváním různých pomůcek na černou čtvrtku … Už také víme, co tvoří Sluneční soustavu i jak vypadá život ve vesmíru. Prohlíželi jsme si knihy, časopisy a encyklopedie, ve kterých jsme hledali vesmír. Soustavu planet jsme si prohlíželi na modelu.
Skládali jsme raketu, hráli sudoku, kreslili svou planetu (uvolňovali ruku, trénovali správný úchop tužky). Malovali jsme vesmír tuší, vybarvovali křídami.
Vyrobili jsme si společně z krabice svou raketu. Někdo natíral, někdo tvořil špičku z alobalu, někdo kreslil naši vlajku a všichni jsme se těšili na „PRVNÍ CESTU DO VESMÍRU“.
Výcvik kosmonautů – využili jsme míče (overbaly a gymbaly), abychom si zahráli na pohyb planet.
Prolézali jsme černou díru a hráli na Slunce se stuhami.
Zatmění Slunce – Vyzkoušeli jsme si, jaké by to bylo, kdyby Slunce nesvítilo. Děti vymyslely, že by to bylo možné s baterkami. A tak si je druhý den přinesly do školky a při zatmění se pokoušely orientovat se ve třídě. Nechyběl ani baterkový tanec.