I 190207 001I 190207 014I 190207 019I 190207 009I 190207 011I 190207 008

fotogalerie

I 190203 003I 190203 004I 190203 008I 190203 013

fotogalerie

190204 008190204 007190204 023190204 048

fotogalerie

Toto téma bylo pro děti hodně zajímavé. Povídali jsme si o zimních radovánkách a sportech. Kromě rozhovorů nad obrázky a sledování sportovců na interaktivní televizi jsme se zaměřili na rozvoj pohybových dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky.

I 190128 020I 190128 028I 190128 010

Proměnili jsme se ve sportovce (lyžaře, hokejisty, bruslaře). Vyzkoušeli jsme si jízdu na dřevěných lyžích, házeli koulí na cíl, hráli koulovanou a další sportovní hry.

I 190128 003I 190128 005I 190128 006I 190128 018

Hrám ve třídě předcházely činnosti na téma zimní oblečení. Děti tvořily šály, čepice, rukavice (učily se vázat uzlíky, pracovaly s vlnou, malovaly inkoustem, zmizíkem - procvičovaly grafomotorické cviky. Odměnou pro všechny sportovce byla především radost z pohybu na čerstvě napadaném sněhu.

I 190128 011I 190128 024I 190128 034

fotogalerie

Tato hra zábavným způsobem rozvíjí prostorové vnímání. Děti pomocí tvarových kostek vytváří podle zadání v úkolové knize objekty s různou úrovní obtížnosti. Byla to makačka, ale zvládli jsme to na jedničku! :-)

I 190126 001I 190126 002I 190126 003I 190126 004I 190126 005

V atlasech, encyklopediích a na globusu jsme si prohlíželi náš svět a vyhledávali zajímavé obrázky. Jako správní dobrodruzi jsme se teple oblékli, nalodili se a vypluli směr Grónsko na návštěvu k Eskymákům.

I 190121 001I 190121 002I 190121 006I 190121 007

Po vylodění jsme si povídali o životě v Grónsku, jaké jsou zde klimatické podmínky, jaká zde žijí zvířata, jakým způsobem tu žijí lidé - Eskymáci. Dozvěděli jsme se, jak se dává taková eskymácká pusa. Při jejím zkoušení jsme si užili spoustu legrace.

I 190121 012I 190121 013I 190121 015I 190121 017I 190121 018I 190121 016

Hráli jsme si na Eskymáky - lovili jsme ryby k snědku a hospodařili v iglú.

I 190121 022I 190122 002I 190123 001I 190123 002I 190121 023I 190121 019

Abychom byli zdraví a zdatní, nezapomněli jsme na cvičení. Ve skupinkách jsme na dráze trénovali chůzi bokem ve vázaném zástupu po laně a hmatovém chodníčku (museli jsme se domluvit na postupu, když se na jedné smyčce na lanu sešli dvě skupinky Eskymáků).

I 190122 005I 190122 006I 190122 007I 190122 008

Nepoužívané PET lahve jsme využili k výrobě tučňáků, které jsme vyráběli také z papíru - umisťovali jsme je na ledové kry z papíru a eurofolií.

I 190122 010I 190122 011I 190122 013I 190122 015I 190122 016

Ve skupince jsme si vyrobili iglú z papíru -  někteří z nás měli křídu až za ušima :-). A na konec jsme na interaktivní televizi shlédli krátký a zajímavý dokument o tučňácích.

I 190122 017I 190122 020I 190122 023I 190122 024I 190121 011

fotogalerie

"O Koblížkovi"

Začali jsme pohádkou "O Koblížkovi", kdy jsme na úvod hráli hru "Koblížku, sedni si". V kroužku jsme pojmenovávali předměty na obrázcích potřebné k výrobě koblížků. Po poslechu pohádky jsme si s dětmi rozdělili pohádku na části a každý svůj úsek pohádky nakreslil tuší a koloroval vodovými barvami. Následně jsme obrázky dle posloupnosti děje slepili v leporelo, podle kterého jsme si pak společně odvyprávěli děj. Při koblížkově cestě jsme si masírovali nožky. Další koblížkova cesta byla vytvořena pomocí švihadel a stuh, ve které byly rozmístěny různé předměty (i mimo ni). Děti si cestu prošly a měly za úkol na pruh papíru po paměti zakreslit, které předměty byly umístěné v cestě.

I 190108 001I 190108 004I 190109 013I 190109 014

"O Smolíčkovi"

Po poslechu pohádky "O Smolíčkovi" jsme Smolíčkovi vybavovali světničku, hráli jsme pohybovou hru, dále asociační hru (kdy jeskyňky přemlouvaly neoblomného Smolíčka, aby je pustil do světničky). Hráli jsme hru "Na opaky" - to jsme vymýšleli parafráze pohádky.

I 190109 017I 190109 019I 190109 020I 190109 021

"Červená Karkulka"

V košíčku ukrytém pod šátkem jsme našli víno a květinu pro babičku. Zjistili jsme, že se jedná o košíček červené Karkulky a že v něm chybí bábovka pro babičku. V kouzelné tašce jsme pak nalezli vše potřebné pro upečení takové bábovky - tak jsme se pustili do díla. Než se nám bábovka upekla v troubě, zahráli jsme si pohybovou hru "Na vlčka". Na závěr nám paní učitelky v našem novém divadle zahrály pohádku a pak jsme zkoušeli hrát my našim kamarádům. Sladkou tečkou pak bylo ochutnávání bábovky. MŇAM, ta se ale povedla!. :-)

I 190110 005I 190110 010I 190110 011I 190110 013

V dalším týdnu jsme navázali pohádkami z večerníčků, filmů, bajkami a v neposlední řadě jsme si na závěr našeho putování pohádky ve třídě uspořádali ples, kdy jsme do školky přišli jako princezny a princové.

I 190117 005I 190118 013I 190118 043I 190118 046

fotogalerie

Bee - Bot je programovatelná robotická interaktivní pomůcka, která rozvíjí logické myšlení, prostorovou představivost, plánování a předmatematické dovednosti. Zkrátka si musíme lámat hlavu, jaká tlačítka správně navolit, aby včelička dojela do cíle, který si předem určíme.

I 190117 002I 190117 006I 190117 007I 190117 009I 190117 016

fotogalerie

Když já se natáhnu, až na strop dosáhnu. A když se skrčím, do výšky skočím.

 Když si sednu, nožičky zvednu. Když si lehnu, ani se nehnu.

I 190112 003I 190112 032I 190112 019I 190112 026

fotogalerie

Srdíčka zkoumala led a jeho vlastnosti. Led jsme ponořili do sklenic s teplou i studenou vodou a pozorovali, jak rychle ubývá. Děti si led osahaly, dýchaly na něj, zahřívaly jej v dlaních a pozorovaly, jak taje a cítily, jak studí a klouže.

I 190108 006I 190108 009I 190108 013I 190108 004

Nakonec si děti vzaly ledovou kostku na talířek a štětcem nanášely teplou vodu. Velkou radost měly z jednotlivých pokusů, ale i z překvapení, které objevily po úplném roztání ledu.

I 190108 002I 190108 003I 190108 007I 190108 008

fotogalerie

Třída SRDÍČKA Srdíčka80x80

Pracovníci: 

Bohumila Černá - učitelka

Marie Řezáčová- učitelka