24. září 2014
Tématem PODZIM nás provází také písnička Prší, prší. Zpíváme, rytmizujeme, procvičujeme grafomotoriku, slovní zásobu, výslovnost. Je toho spousta co se dá s písničkou dělat a zažít. Od zpívání přes cvičení, kreslení a malování až po zprávy o počasí. Předškoláci při grafomotorickém cvičení u kterého si písničku zpívají a pěkně v rytmu procvičují svislé čáry a další fot
Naše barevné deštníky. Děti malovaly temperou, vystřihovaly deštníky i mráčky a nejmenší děti malovaly prstovými barvami dešťové kapičky.
22. září 2014
Je téměř konec září a my jsme nelenošili. Umíme se převléknout do cvičebního úboru (rozvíjíme samostatnost a sebeobsluhu dětí) a takhle pěkně cvičíme. Foto: cvičení na podložkách - cvičíme prvky jógy, průpravné cvičení se šátečky. Rozvíjíme pohybové schopnosti dětí, učíme se správnému způsobu dýchání a držení těla, posilujeme a protahujeme jednotlivé svalové skupiny. "Kdo chce zdravý být, ten si umí zacvičit."
Hrajeme na flétničky. Než zahrajeme první písničku, to ještě potrvá, ale my se učíme správně dýchat, držet flétničku, tvořit tón a je toho spousta co musíme sladit dohromady.
19. září 2014
Každé ráno (i odpoledne před svačinkou) skupina starších dětí využívá Frolovův trenažér, který je určen k provádění dýchacích cvičení za účelem prevence, ke zvýšení imunitních a adaptačních možností organismu, k rehabilitaci a regeneraci při následcích působení různých nepříznivých vlivů (ekologických faktorů, stresových stavů...).
Dýchací proces probíhá pouze přes ústa, děti se učí bránicovému typu dýchání.
2. září 2014
Máme za sebou úspěšně druhý den v novém školním roce. Dnes jsme se sešli v plném počtu, bylo nás 28. Noví kamarádi se osmělují a dnes jsme si stihli zazpívat, trošku zacvičit a také jsme malovali. Malovali jsme sluníčka a kdo nestihl dnes, tak bude pokračovat zítra. Pohráli jsme si na zahradě, snědli oběd a šup do postýlek na pohádku a odpočinek. Šlo nám to skvěle.
duben 2014
Povídání o vodě je plné pokusů. Také úkol s obarvením vody se nám líbil. Potřebovali jsme červené zelí, horkou vodu, prací prášek, mýdlo, ocet...
...to nejsou rozpuštěné tempery ani vododvky, tyhle barvy jsme vytvořili z původní fialové (voda z červeného zelí - sklenice v pozadí) Vyzkoušejte si doma. Dokáží děti vyprávět co jsme dělali? zeptejte se.
Vodník Alfons nám posílá dopisy s úkoly. Každý den má pro nás něco připraveno. Někdy je to hádanka, někdy vyprávění, někdy tvoření a malování.
Co plave? Co se potopí? Víme nebo vyzkoušíme? Uvidíme!
Pokus s jehlou. Potopí se, nebo bude plavat? V misce s vodou je jedna jehla potopená a druhá plave, prostě jsme to dokázali. Zkuste si to doma!
Co se stane, když nalijeme do misky s vodou olej?
Rozpustí se cukr, sůl, mouka, olej? Smícháme vodu s moukou
Vodu jsme také čistili - filtrovali.
...a potom jsme filtrovali přes kamínky - štěrk, písek, filtrační papír zachytí se nečistoty?
Bez vody by nic nerostlo. Je to tak? zaseli jsme hrášek do misek, jednu zaléváme vodou, druhou roztokem octa, třetí miska je zakrytá - nejde k semínkům světlo. Co se stane?
Slaná a sladká voda. Proč vajíčko ve slané vodě plave? Přečtěte si pohádku z knihy J. Wericha Fimfárum - Moře, stýčku, proč je slané? Dětem se líbila a určitě si ji rády poslechnou znovu.
Povídání o koloběhu vody v přírodě a poslech Vltavy od B. Smetany nás bavil. Tanec se stuhou znázorňující tok Vltavy se nám vydařil.
Co říci na závěr? Voda je moc důležitá, umí být zábavná, ale i nebezpečná. Bez vody nelze žít. S vodou si můžeme hrát, ale je potřeba se o ní starat, šetřit s ní. Někde mají lidé vody nedostatek...