Na Srdíčkách se objevil proutěný košík... Začali jsme ho zkoumat, vymýšlet, čí by mohl být. V asociačním kruhu jsme sdělovali kamarádům, co nás napadne, když se řekne košík (houby, žaludy, třešně, červená Karkulka,...) S košíkem jsme si zahráli hru, kdy jsme pochodovali do rytmu bubínku a na signál si mezi sebou košík podávali. Také jsme vyzkoušeli naši paměť, kdy jsme do košíku vkládali různé předměty a hračky a po zakrytí vzpomínali, co se v košíku ukrývá.
Na záhadu proutěného košíku jsme přišli až ve chvíli, kdy paní učitelka zahrála melodii písně Šla Nanynka do zelí. Na Nanynky s Pepíčky jsme si zahráli v rámci simultánní pantomimy - a užili jsme si spoustu legrace.
No a kde takové zelí roste? No přece na zahrádce nebo na poli. Tak jsme honem vytvářeli krásné strašáky, aby nám to zelíčko ochránili.
První podzimní den jsme vyrazili do lesa v Holedeči. Hádali jsme hádanky, pozorovali přírodu kolem nás, sbírali přírodniny a společně si užívali voňavého lesa, přičemž nám i přálo počasí.
Každý den se u nás něco děje... Hrajeme pohybové hry, paní učitelky hrají pohádky v našem divadélku, masírujeme se s kamarády za poslechu relaxační hudby, ruce zaměstnáváme výrobou srdíček (a že nám to obkreslování, stříhání, lepení a skládání dalo po prázdninách pořádně zabrat!), po poslechu pohádky hrajeme hry zaměřené na prvky tvořivé dramatiky, pracujeme s textem, relaxujeme a užíváme si stále ještě příznivého počasí na naší zahradě a spoustu dalšího.
Zpátky ve školce. S novým školním rokem jsme přivítali i nové kamarády, které seznamujeme s novým prostředím, ukazujeme jim, jak si hrajeme, učíme je naše srdíčková pravidla, hrajeme hry a zpíváme první písničky.
Povídali jsme si, jaká rozlišujeme povolání a zaměstnání a při námětových hrách jsme si většinu toho vyzkoušeli. Na zahrádce jsme prali a věšeli prádlo. Hráli jsme si na řezníky a vyráběli buřty a spoustu dalšího ...
Skoro celý týden jsme se setkávali s knihou Povídání o pejskovi a kočičce, konkrétně s pohádkou "Jak našli panenku, která tence plakala". Jednotlivými aktivitami tvořivé dramatiky, které jsou uvedené níže doprovázelo čtení jednotlivých částí příběhu.
Nejprve nám paní učitelka ukázala ilustraci z knihy - okamžitě jsme správně poznali, o jakou se jedná knihu. Na rozehřátí jsme si zahráli hru "kočko-psí přehazovaná", kdy jsme se rozdělili na dvě družstva (kočičky a pejsky) a přehazovali míčky do hracího pole soupeře. Z dřevěných kostek jsme stavěli domečky pro pejska a kočičku. Zopakovali jsme si hudebně pohybovou hru "Na procházce", hráli jsme sluchovou hru "Která panenka tence pláče"? V asociačním kruhu jsme se pokoušeli vlastními slovy potěšit smutnou panenku. Následovala hra "Panenko, důvěřuj nám", u které se děti velice pobavily. Při hře jsme hledali jednotlivé hračky začínající na hlásku, kterou určila paní učitelka. Při hře "Pamatovaná" jsme si museli zapamatovat co nejvíce hraček, které zmizely z koberce.
Proměnili jsme se na hračky a při Reji hraček tančili a skotačili. Pokud se však ozvala naše srdíčková uklízecí písnička, museli jsme se posadit do tureckého sedu a bylo uklizeno. :-)