Zápis k předškolnímu vzdělávání pro školní rok 2024-2025 bude probíhat ve dnech 6. a 7. května 2024 od 8:00 do 15:00 hodin. Více informací viz odkaz:
Kritéria pro přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání pro školní rok 2024-2025
Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání na šk. rok 2024-2025
Kolektivnaší školky připravil doprovodný environmentální program pro děti na Sázení stromů - akci města Žatce. Po zasazení stromku děti skládaly stromové puzzle a pojmenovávaly jeho části, po hmatu poznávaly přírodniny, třídily co do lesa patří a nepatří, poznávaly zvířecí úkryty a na závěr se dozvěděly, proč jsou pro nás lesy důležité, jaký mají význam nejen pro člověka, ale pro přírodu a planetu celkově. Po splnění úkolů si vybraly drobné odměny. Byl to příjemný a naplněný den. Děkujeme, že Vám na přírodě záleží.
Počasí nám přeje a láká k objevování – tak se v úterý 26.3. vypravily dti z Motýlků a ze Včeliček na výlet na Písečný vrch u Milé. Na výletě nás čekal nejen krásný výhled na České středohoří, ale také doprovodný environmentální program Cesta do pravěku. Po svačině na úpatí hory nás čekalo krátké seznámení s pračlověkem, naším předkem, který žil kdysi i na tomto Písečném vrchu. Proměnili jsme se na chvíli také na pračlovíčky a cestou nahoru jsme tvořili mapu – na kůži jsme uhlem zakreslovali význačné prvky (stromy, kameny, kopečky, noru…). Během putování jsme si ještě pověděli o době kamenné a prohlédli si pravěkou sekyru. Za krátko naše tlupa dorazila do tábořiště – děti se rozdělily na menší skupinky, hledaly si příjemná místa pro svůj „domov“, stavěly si z kamenů domečky, ohniště, vařily oběd… Pračlovíčci si také na okolních keřích mohli nasbírat ovčí vlnu a využít k tvoření. Nakonec si společně zkusili ulovit a ochočit divokou ovci – lov i domestikace byla úspěšná a tak jsme se k autobusu všichni vraceli spokojení a plní zážitků.
Dne 21. 3. 2024 jsme v naší školce oslavili den vody. Pro děti byl v zákoutích naší zahrady připraven ekologický výukový program S panem Kaprem pod hladinou. Program byl vzdělávací, ale založen především na hře, prožitku a smyslovém vnímání. Kapřík se s dětmi přivítal básničkou a pohlazením. Představil jim své rybí kamarády, se kterými si děti mohly „zaplavat“ a seznámily se s prostředím, ve kterém žijí. Děti tvořily vodní toky, zastavily se u našeho zahradního jezírka, skládaly kapří puzzle a vybíraly vhodnou vodu pro ryby a další vodní živočichy. Na závěr nechybělo ohlédnutí za programem – děti si zopakovaly, co vše zažily, co nového se dozvěděly a co se jim nejvíce líbilo. Z ohlasů vyplývá, že si s panem Kaprem všichni užili skvělý den pod hladinou!