Cíle školy
*Snižovat nemocnost dětí a zaměřit se na prevenci,
učit děti správnému způsobu dýchání pomocí zdravotního cvičení, prvků jógy, her rozvíjejících zdatnost, prvků dechové rehabilitace, hry na zobcovou flétnu.
*Podporovat přirozený rozvoj dětské řeči.
Podporovat komunikační kompetence dětí a primární prevenci narušeného vývoje dětské řeči.
*Maximálně podporovat individuální rozvojové možnosti dětí.
Vytvářet dětem podmínky pro jejich aktivní rozvoj, samostatnost a osobní spokojenost. Ve své práci vycházíme z modelu lidských potřeb podle A.Maslowa.
*Přístupem, který respektuje přirozený rozvoj dítěte vytvářet dobré předpoklady pro pokračování ve vzdělávání.
*Pokračovat ve vytváření dobrého klimatu školy, které vychází ze vzájemné důvěry a spolupráce všech pracovníků školy. Dosáhnout nejvyšší možné pohody a šťastného pobytu dětí v mateřské škole.
O výchově a vzdělání
Hlavní myšlenky z kterých při své práci vycházíme
Výchovu a vzdělávání zakládáme na znalosti přirozeného vývoje dítěte.
Tak jak vyplývá z textu Komenského Informatoria školy mateřské.
Vývoj dítěte je podle jeho obrazů podobný růstu stromku, který také probíhá podle přirozených vloh.
Avšak na rozdíl od mnoha starších i novějších názorů, podle nichž je nejlepší volit výchovu co nejvíce volnou, zvnějška neřízenou, je Komenský kritičtější. Jakkoliv má podle něho vychovatel vždy citlivě přihlížet k přirozeným možnostem jedince přece jen „bez vedení a cvičení mládež naprosto býti nemůže, jako nemůže být stromek, který má nésti ovoce, ponechán bez pěstování, zalévání, okopávání, štěpování".
Výchova založená na citlivém rozvíjení přirozených lidských vloh a řízená lidsky ušlechtilými cíli musí podle Komenského začít co nejdříve.
Vyjádřeno jeho známými slovy, která vlastní rukou napsal na titulní stránku Informatoria: "Nejpřednější stráž lidského pokolení vkolíbce jest. Protože na začátku záleží všecko, k dobrému i zlému: Kam jak co jíti začne, tam tak jde: za hlavou tělo, za ojem vůz. A nejsnáze jest začítí na počátku, jinde těžko".
Poznání podle Johna Locka anglického filosofa je empirické: „Nic není v rozumu, co předtím nebylo ve smyslech"
Lidové rčení, které říká: „ Řekni mi a já zapomenu, ukaž mi a já si zapamatuji, nech mne to dělat a já pochopím."